ZAPRASZAM

środa, 9 lipca 2014

Stan Borys

Pozdrowienia od Stana z Ustronia Morskiego.





Stan Borys – polski wokalista, kompozytor, aktor, poeta. Ikona polskiej muzyki .   Specjalnie dla czytelników blogu  zdjęcie ze specjalną dedykacją. Dla fanów Stana Borysa, takie zdjęcie z dedykacją oraz płyta którą można zamówić nawet przez internet (np w Empiku) będzie miłą pamiątką. 

Głosujmy na Stokrocie - Stan Borys w radiu PiK. 




Nie wiem czy pamiętacie początki kiedy Czesław i Stan zaistnieli w TV. Czarno biała wizja, podobny styl noszenia, dwa piękne wokale. Ludzie z mniej wyrobionym uchem mylili ich. Często słyszałem kiedy mówiono Niemen śpiewa, a występował Stan, lub na odwrót . Dopiero kiedy kultowa jaskółka rozległa się na falach eteru, nikt już ich nie mylił. Może to teraz zdziwi niektórych młodszych ludzi. Jednak tamte czasy były trochę inne. Po dominacji piosenek francuskich, wchodziły angielskie melodie i stało się to głównie za sprawą The Beatles. Na owe czasy byli dosyć rewolucyjni, długie włosy, a piosenka przestała być tylko ckliwą linią melodyjną. Tak Stan i Czesław to również novum w polskiej muzyce. Inna skala głosu, prawie bez żadnych ograniczeń. Treść całkowicie inna. Zginęło "kocham cię Marysiu jedna, chociaż jesteś dla mnie wredna" lub podobne ckliwe teksty ( nie umniejszam innym, ale były i takie) . Piosenka stała się dzięki nim trochę drapieżna, ale pełna wyrazu, wdzięku. Słowa o miłości też wyglądały inaczej. Powstało coś , o czym myślano, nie tylko słuchano. I tak zostało do dziś. Około roku temu bardzo młody ludziom puściłem właśnie jaskółkę. W większości chyba zwolennicy dysko-polo. Byli zaszokowani. Stwierdzili, że to jest piękne. Kiedy powiedziałem im, że to przebój z moich lat młodości, nie za bardzo w to chyba uwierzyli. No cóż, bywa i tak.
                                                                           

Prawie jak co dzień na Facebooku przywitałem moich przyjaciół. Zdjęcie podpisałem w ten sposób:
"Miłego weekendu. Pojem trochę i zagłosuję w Radiu PiK na Stokrocie - Stana Borysa."

Pozwólcie jednak wkleję cały dialog:


  • Marta Dutkiewicz-Schmidt
    I nazbieram stokrotek dla mamy.
  • Pol Vento
    Marto, to chyba jakiś leśny duszek, właśnie mi przed chwilą powiedział te słowa: 

     
    Dla mamusi dla Martusi,
    Zerwę kwiatów pełen kosz.

    Bo stokrocie, stokrot musi,
    Dać mamusi wielką moc.

    Tylko trochę malin pojem,
    I jeżynek zjem ze sto.
    A obiadek, cóż Wierzynek,
    Zaproszenia słał ze sto.

    No i sprawa oczywista,
    Nie inaczej może być.
     

    Na Stokrocie głosów trzysta,
    Od nas ma dziś Borys Mistrz.  

     

               No właśnie, kilka miłych słów rozpoczęło ten sobotni poranek. Powstał nowy wierszyk, uśmiechy na twarzach i początek miłego weekendu. A wszystko dzięki przypadkowemu zdjęciu i sympatycznych słowach Pani Marty Dudkiewicz -Schmidt.
A więc miłego klikania na Stokrocie - Stana Borysa. A dla Pani Marty za miłe słowa:

  .......................

  • Marta Dutkiewicz-Schmidt  
    Bardzo dziękuję Ci ,Przyjacielu. Jesteś poetą i także wielkim dawcą. Z całą pewnością te piękne uczucia, które Pan nosi w sobie dla innych powrócą do Pana oraz do Pana twórczości i będzie Pan, tak , jak w piosence Stana, stokrotnie w życiu wynagrodzony nowymi inspirującymi wydarzeniami , czy też nagle pojawiającymi się słowami. A fotografia dziecka zajadającego jagody jest urocza. Przypomina mi czasy dzieciństwa na leśniczówce w głębi lasu. Mama z ciocią z samego rana takie jagody zbierały i już na śniadanie były dla dzieciaków.
  • Pol Vento  
    Piękne to są wspomnienia Pani Marto, kiedy czasy dzieciństwa powracają do nas i choć przez chwilę czujemy się znowu jak dzieci. Jeżeli choć trochę się do tego przyczyniłem jest mi bardzo miło. No bo chyba nic milszego jak sprawiać radość drugiemu człowiekowi.
    7 minut(y) temu · Lubię to!
     - Do naszej rozmowy dołączyli też inni:

4 komentarze:

Unknown pisze...

W związku, że z archiwum bloga usunąłem post o sposobie głosowania i zastąpiłem go tym obecnym, przeniosłem wszystkie 7 komentarzy w to miejsce. Przepraszam za zamieszanie.

Anonimowy30 czerwca 2014 03:31

Dajcie jakąś instrukcję jak głosować na Stokrote. Wiem, że coś takiego jest, a nie wiem jak to zrobić. Ta strona w internecie źle działa, sms mówi błędna komenda . Co mam więc zrobić żeby zagłosować. Ludwik
OdpowiedzUsuń
Odpowiedzi

Wojciech Wiatr30 czerwca 2014 03:33

Tak prosiłem kilkakrotnie w różnych miejscach, głosujmy na Stana Borysa. Ja osobiście głosy oddaje drogą e-mailową. Może ktoś ma linki dla Pana Ludwika by ułatwić mu głosowanie.
Usuń
Wojciech Wiatr30 czerwca 2014 03:44

No i również natychmiastowa reakcja na fb, wklejam to w całości:
Jolanta Dąbrowska
Sms po pierwsze należy wysyłać w trakcie audycji , a po drugie płaci się 1,23 zł. Lepiej głosować poprzez stronę internetową lub e-mail. Można też dzwonić również w trakcie audycji na numer telefonu podany przez prowadzącego. Radia PiK można słuchać on-line przez internet (przycisk w prawym górnym rogu).
Usuń
Odpowiedz

Wojciech Wiatr30 czerwca 2014 04:05

http://www.radiopik.pl/31,0,lista-przebojow
Tu należy oddać głos.
OdpowiedzUsuń
Wojciech Wiatr30 czerwca 2014 10:39

https://www.facebook.com/events/543394492431251/?ref=22
OdpowiedzUsuń
Anonimowy1 lipca 2014 22:23

Głosowałam. :) :) :) Pozdrawiam Wojtka i Stana. Tak trzymajcie.
"dziewczyna" Katarzyna.
OdpowiedzUsuń
Odpowiedzi

Wojciech Wiatr7 lipca 2014 03:46

Dziękujemy Kasiu. Powiedz o tym swoim znajomym. Jest kolejna runda, ostatnia Stan wygrał z ogromną przewagą, ale tym razem powinno być jeszcze lepiej.
Usuń

Anonimowy pisze...

Szkoda, że zniknęły linki do piosenek Stana Borysa. Jestem zbyt młoda i nie wszystko znam z jego twórczości. Anno, to naprawdę hit nawet na dzisiejsze czasy, nie znałam tego. Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Wojtku, Pani Marta pięknie napisała. Napisała prawdę. Jesteś wspaniałym, bardzo romantycznym poetą. Nie wiele już takiej poezji we współczesnym świecie. Dobrze, że masz czułą i romantyczną duszę. Ludzie Cię czytają. Te już ponad 70 tysięcy odsłon o czymś świadczy. Ja również jestem Twoją fanką. Pozdrawiam. Na Stokrocie oczywiście głosuję codziennie.
Krystyna

Unknown pisze...

Tak, Pani Marta zawsze pięknie pisze. Na pewno PWST w Krakowie, daje absolwentom tą zdolność czytania, mówienia, pisania z równoczesnym przeżywaniem tego co w danej chwili wpada do ich zmysłów. Jednak myślę też, że to piękno związane jest z wielką subtelnością, naturą i tęsknotą do uczuć wielkich które są w Pani Marcie.